Persoonlijk advies

Van advies tot offerte

Voor ieder budget

GRATIS e-Book
  • Persoonlijk advies
  • Van advies tot offerte
  • Voor ieder budget
  • GRATIS e-Book

Artikel 1: Definities

Opdrachtnemer is mijnbadkameradvies.nl (hierna te noemen MBA).

De Klant is de persoon of bedrijf die één of meerdere diensten afneemt van MBA.

Artikel 2: Geldigheid van de voorwaarden

Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen MBA en de Klant. De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 3: Aanbod en totstandkoming van de overeenkomst

Elk aanbod van MBA is vrijblijvend, ook in geval daarin een geldigheidstermijn is vermeld. Nadat het aanbod is geaccepteerd, kan MBA de overeenkomst binnen twee werkdagen herroepen. 

Als een aanbod van MBA een kennelijke fout of vergissing bevat, alsmede aan een aanbod van MBA dat gebaseerd is op door de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, kan de Klant geen rechten ontlenen.

Iedere Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant het aanbod van MBA heeft aanvaard.

Artikel 4: Verplichtingen van partijen in het algemeen

Als Klant gebruik wenst te maken van de diensten van MBA, dienen benodigde gegevens (afmetingen, bijzonderheden, enz.) tijdig te worden aangeleverd. Als Klant te maken heeft met een bepaalde datum (deadline) waarop de dienst uitgevoerd moet zijn, dient de Klant deze informatie tijdig aan te leveren bij MBA. MBA gaat een inspanningsverplichting aan waarin adviezen, ontwerpen en offertes m.b.t. inrichting op een zo nauwkeurig mogelijke wijze worden verstrekt.

Artikel 5: Wijziging van de overeenkomst

Indien de Klant de Overeenkomst op enig moment wil wijzigen, dan is dat pas mogelijk nadat beide partijen daar schriftelijk akkoord op hebben gegeven. MBA geeft aan wat de gevolgen zijn van de wijziging voor de oorspronkelijke prijs en leverdatum.

Een vermindering van het werk onder de Overeenkomst wordt gezien als (gedeeltelijke) annulering. Hiervoor wordt verwezen naar de bepalingen uit artikel 6 over annulering.

Artikel 6: Annulering van de overeenkomst

Indien de Klant overgaat tot tussentijdse annulering van de Overeenkomst, is MBA gerechtigd vergoeding te vorderen van de winstderving ten gevolge van de annulering ontstaan. Ook worden alle gemaakte uren en overige kosten in rekening gebracht bij de Klant. Het voorgaande laat de dwingende wettelijke rechten van Consumenten onverlet.

Artikel 7: Uitvoering en levering

Adviesgesprekken worden gevoerd via beeldbellen (Teams of Zoom).

3D ontwerpen worden door MBA gemaakt in softwareprogramma Saninet. Dit ontwerp wordt per email aan Klant verstrekt. Aanpassingen aan het 3D ontwerp zijn mogelijk al naar gelang het pakket Klant heeft gekozen. Het doen van correcties aan het 3D ontwerp buiten het vastgestelde pakket gekozen door Klant, worden niet zonder meer uitgevoerd. MBA behoudt zich het recht voor het doen van extra correcties al dan niet uit te voeren. 

Indien MBA voor Klant een productvoorstel mag doen, zal MBA een offerte opvragen bij een winkel die MBA geschikt acht. In de meeste gevallen betreft dit Sanitairwinkel.nl. De offerte van de desbetreffende leverancier zal aan Klant worden verstrekt. Aanpassingen die Klant aan de offerte wenst te doen, zal Klant zelf bij desbetreffende leverancier moeten aanvragen, tenzij MBA uitdrukkelijk anders voorstelt aan Klant.

Artikel 8: Prijzen, kosten en betalingen

Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle door MBA vermelde en door de Klant verschuldigde bedragen inclusief btw. Betaling geschied achteraf door middel van een digitale factuur.

Tenzij Partijen reeds schriftelijk anders zijn overeengekomen, is MBA gerechtigd gedeeltelijke of volledige vooruitbetaling van de Klant te vorderen. In geval van een duurovereenkomst zal MBA de Klant maandelijks factureren.

Betalingen dienen te geschieden middels overboeking, binnen de door MBA op de factuur vermelde termijn. MBA hanteert een standaard betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum.

MBA is gerechtigd de aan de Klant toekomende facturen uitsluitend per e-mail aan hem beschikbaar te stellen.

Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat dit verzuim intreedt, is de Klant, over het openstaande bedrag, een rente van 2% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente indien de Klant een Consument is.

Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de Klant verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.

Artikel 9: Aansprakelijkheid en vrijwaring

Opdrachtnemer (MBA), is nooit aansprakelijk voor Directe of Indirecte schade, waaronder bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) schade veroorzaakt door Klant of installateurs, schade aan woning en badkamer in het bijzonder, gevolgschade, gemiste besparingen etc.

Opdrachtgever (Klant) vrijwaart Opdrachtnemer (MBA) voor alle aanspraken van derden die schade lijden of menen te lijden door de uitvoering van de overeenkomst door Opdrachtnemer.

Artikel 10: Klachten

De Klant is gehouden om iedere klacht omtrent de uitvoering van de Overeenkomst door MBA direct na constatering aan MBA schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken.

Ook indien de Klant tijdig en gemotiveerd klaagt, blijft zijn verplichting bestaan tot volledige en tijdige betaling, alsmede zijn verplichting tot verdere nakoming van de Overeenkomst, onverminderd de dwingende wettelijke rechten die een Consument jegens MBA kan doen gelden.

Artikel 11: Overmacht

Helaas kan het voorkomen dat MBA zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet kan nakomen als gevolg van overmacht. Als dat het geval is, zal MBA dit zo snel mogelijk aan Klant kenbaar maken. De nakoming van de overeenkomst door MBA wordt in dat geval net zo lang opgeschort als de overmacht duurt.

Er is sprake van overmacht als MBA na de totstandkoming van de overeenkomst niet aan verplichtingen kan voldoen als gevolg van een oorzaak of situatie die buiten de schuld of risicosfeer van MBA ligt, te weten overlijden of overlijden van een dierbare, bezoeken van een uitvaart van familie/vriend/kennis of ziekte.

Als de situatie van overmacht langer dan één maand duurt, kunnen beide partijen de overeenkomst ontbinden zonder rechterlijke tussenkomt.  

Artikel 12: Opschorting en ontbinding

MBA is, indien de omstandigheden rechtvaardigen, bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien en voor zover de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt. Dit geldt ook indien na het sluiten van de Overeenkomst bij MBA ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 13: Slotbepalingen

Op iedere Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Behoudens voor zover de wet daaraan in de weg staat, wordt uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de vestigingsplaats van MBA aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen.